Hakuprosessi

by - 3.07


large-24


  Minkälainen mun hakuprosessi oli?

Olen siis lähdössä vaihtoon Rotareiden kautta, joka eroaa hakuprosessissaan todella huomattavasti muihin järjestöihin verrattuna. Rotareiden hakuprosessi alkaa yleensä noin. elokuussa. Vaikka hakisit aikaisemmin, he alkavat käsittelemään hakemuksia yleensä vasta silloin.

Itse hain vaihtoon elokuussa. Ensimmäisenä osana hakuprosessia on tehdä vapaamuotoinen hakemus klubille. Tein tällaisen n. a4 kokoisen hakemuksen, jossa kerroin itsestäni, harrastuksistani, perheestäni ja miksi haluan vaihtoon. Lähetin hakemuksen n. 5 eri klubiin, sillä halusin parantaa mahdollisuuksiani päästä vaihtoon.

Lokakuussa alkoivat haastattelut. Kävin eri paikkakunnilla haastatteluissa ja kaikki haastattelut oli tosi rentoja. Paikalla oli yleensä n. 3 henkilöä klubista ja he olivat "analysoineet" mun hakemusta ja kysyivät sen pohjalta kysymyksiä. Loppujen lopuksi mulle tuli kutsu Kirkkonummen rotareilta piirihaastatteluun. Valitettavasti en päässyt piirihaastatteluun, joten minulle sovittiin korvaava haastattelu piirin päämiehen kanssa. Haastattelu oli tosi rento, jopa rennompi kun ensimmäinen ja sen lopuksi hän sanoi, että ei nää minkäänlaista ongelmaa vaihtoon lähtöön.

Varsinaisen varmistuksen vaihtoon lähdöstä sain, kun minulle tuli viesti Usan kirjeenvaihtajalta, että minulle etsitään Usasta paikkaa. Jos jotakin kiinnostaa niin maatoiveeni olivat 1. Usa 2. Kanada 3. Italia 4. Espanja


You May Also Like

0 kommenttia